3 0 0 20.06.2025
Ling-šuej (Čína) 20. června 2025 (PROTEXT/PRNewswire) - Společnost Haier si opět zajistila přední místo v kategorii domácích spotřebičů v prestižním žebříčku Top 50 2025 Chinese Global Brand Builders („50 největších čínských budovatelů globálních značek za rok 2025"), který společně zveřejnily Google a Kantar BrandZ. Jde o třetí rok v řadě, kdy se společnost Haier umístila v čele této kategorie, a zároveň devátý rok po sobě, kdy se značka udržela mezi deseti nejlepšími čínskými globálními značkami, čímž dále upevnila svůj globální vliv.
Žebříček Top 50 2025 Chinese Global Brand Builders je považován za jeden z nejrespektovanějších systémů hodnocení globálních značek. Zahrnuje 11 klíčových světových trhů, včetně USA, Velké Británie, Francie, Japonska a Indie, a hodnotí značky v rámci 15 hlavních kategorií, jako jsou domácí spotřebiče, spotřební elektronika či automobilový průmysl. Žebříček vychází z důkladné metodiky, která kombinuje průzkumy Google, index vyhledávání Google a databázi Kantar BrandZ – největší světovou platformu pro analýzu značek.
Globální úspěch společnosti Haier vychází z desítky let trvajícího strategického závazku k dlouhodobému růstu a budování vlastní značky. Již v 90. letech se Haier na rozdíl od jiných výrobců, kteří sázeli na vývoz pod značkami OEM, vydal jinou cestou: rozhodl se rozvíjet vlastní značku a vstoupit nejprve na vyspělé trhy, jako jsou Evropa a Spojené státy, teprve poté rozšířil působení do rozvojových regionů, včetně jihovýchodní Asie, Blízkého východu a Afriky. Tato strategie, postavená na opětovném investování a udržitelném růstu, umožnila společnosti dosáhnout finanční soběstačnosti na zahraničních trzích již v roce 2016.
Za tímto účelem společnost Haier vybudovala globálně integrovanou strategii „3 v 1" (lokalizovaný výzkum a vývoj, výroba a marketing), aby dokázala přesně reagovat na rozmanité potřeby uživatelů v různých regionech. Například v reakci na nedostatek energií a jejich vysoké ceny v Evropě uvedla společnost na trh pračku Haier X11, která díky ekologickým technologiím a vylepšené energetické účinnosti spotřebuje o 60 % méně energie, než požadují přísné evropské standardy třídy A.
Během svého působení na globálním trhu společnost Haier také aktivně navazovala partnerství s prestižními tenisovými turnaji, jako jsou Roland-Garros, ATP Tour, Australian Open a China Open. Na základě těchto spoluprací využívá silný potenciál prémiových sportovních značek, které oslovují sportovní fanoušky a náročné spotřebitele po celém světě. Tato partnerství dále posilují image značky Haier jako symbolu „špičkových inovací" a „prémiového životního stylu" v očích zákazníků po celém světě.
V roce 2024 dosáhla skupina Haier Group celosvětových tržeb ve výši 55,9 miliardy USD, což představuje meziroční nárůst o 8 %, a celkového globálního zisku 4,2 miliardy USD, tedy o 13 % více než v předchozím roce. Zahraniční příjmy společnosti Haier Smart Home nyní tvoří více než 50 % jejího celkového podnikání, což odráží silnou globální pozici firmy. Jako jeden z prvních čínských podniků, který si vybudoval globální značku, je společnost Haier podle agentury Euromonitor již 16 let po sobě hodnocena jako světová jednička mezi značkami velkých domácích spotřebičů, což dokládá dlouhodobou a výraznou globální konkurenceschopnost.
Společnost Haier dosud rozšířila své působení do více než 200 zemí a regionů po celém světě a získala vedoucí postavení na klíčových trzích, včetně Číny, Spojených států a Nového Zélandu.
V Evropě si společnost Haier udržuje vedoucí pozici na několika klíčových trzích. V Japonsku dosahují značky Haier a AQUA v součtu největšího podílu na trhu v segmentu chladniček. V jihovýchodní Asii je Haier jedničkou z hlediska celkového tržního podílu. V Thajsku zaujímá první místo v kategorii bílého zboží, mrazicích boxů a klimatizací. Ve Vietnamu je lídrem v oblasti chladniček a praček, zatímco v Malajsii vede v segmentu domácích klimatizací a mrazicích boxů. Značka se zároveň probojovala mezi tři nejsilnější hráče na devíti hlavních trzích, například v Indii a Itálii, a řadí se mezi pět největších značek také ve Velké Británii, na Filipínách a v dalších zemích.
Díky dlouhodobému a pevnému závazku ke strategii „3 v 1", která spojuje posílený lokalizovaný přístup a neustálé inovace produktů, usiluje značka Haier o vytváření lepšího života pro uživatele po celém světě.
Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2714674/Haier_BrandZ_en_photo.jpg
KONTAKT: huangwenlei@haier.com