6 0 0 30.05.2025
Závodit v Číně není pro tým s dakarskou základnou v Roudnici nad Labem vůbec nic jednoduchého.
"Po několika týdnech logistických komplikací jsme odstartovali do ostré soutěže. Všechny problémy na cestě jsme vyřešili," řekl Buggyry Martin Koloc.
A problémů nebylo málo. Všechno vybavení i náhradní díly musely do Číny předem v kontejnerech, z nichž část ale cestou vykradli.
Kvůli nejistotě ohledně stravy si Buggyra přivezla s sebou i všechno jídlo.
A dalším zádrhelem byl rozpis soutěže. "Tahle rallye je hodně odlišná od toho, na co jsem zvyklá. Všechno je většinou v čínštině, takže máme problémy s překladem. Máme papírový road book, ne elektronický. Je to, jakoby nám ho dali v hieroglyfech," prohodila Aliyyah Kolocová, 20letá pilotka výkonného vozu Red-Lined REVO T1+.
"Adaptujeme se na formát rallye, který neznáme. Jezdí se tu neomezenou rychlostí i s neomezeným výkonem. Na to jsme nebyli připraveni a pořád se učíme. Úroveň soutěží v Číně je pro mě překvapením. Náročný je také terén, naši posádku už potkala dokonce i písečná bouře," dodal Koloc.
Celková trasa Taklimakan Rallye měří zhruba 4500 kilometrů, z toho 2350 kilometrů tvoří měřené rychlostní zkoušky. Cíl je naplánován na 1. června v Kašgaru, blízko hranic Číny s Kyrgyzstánem a Tádžikistánem.